هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش درگیری، حمایت از خودمختاری و گرمی مادر و پدر در پیشرفت تحصیلی فرزندان به واسطه انگیزش خودمختار است. به این منظور 337 دانشآموز دبیرستانی به روش نمونهگیری تصادفی چندمرحلهای انتخاب شدند و مقیاسهای انگیزش تحصیلی (ولرند و همکاران، 1989) و ادراکات والدینی (رابینز، 1994) را تکمیل کردند.نتایج تحلیل مسیر نشان داد که درگیری مادر، حمایت از خودمختاری پدر و والدین و گرمی مادر، پدر و والدین به واسطه انگیزش خودمختار اثر غیرمستقیم بر پیشرفت تحصیلی دارند. نقش واسطهای انگیزش خودمختار تحصیلی میان ادراک از شیوه فرزندپروری (مادر، پدر و والدین) و پیشرفت تحصیلی به تأیید رسید.
تنهای رشوانلو, فرهاد, & حجازی, الهه. (1391). نقش درگیری، حمایت از خودمختاری و گرمی مادر و پدر در انگیزش خودمختار و عملکرد تحصیلی فرزندان. خانواده پژوهی, 8(1), -.
MLA
فرهاد تنهای رشوانلو; الهه حجازی. "نقش درگیری، حمایت از خودمختاری و گرمی مادر و پدر در انگیزش خودمختار و عملکرد تحصیلی فرزندان". خانواده پژوهی, 8, 1, 1391, -.
HARVARD
تنهای رشوانلو, فرهاد, حجازی, الهه. (1391). 'نقش درگیری، حمایت از خودمختاری و گرمی مادر و پدر در انگیزش خودمختار و عملکرد تحصیلی فرزندان', خانواده پژوهی, 8(1), pp. -.
VANCOUVER
تنهای رشوانلو, فرهاد, حجازی, الهه. نقش درگیری، حمایت از خودمختاری و گرمی مادر و پدر در انگیزش خودمختار و عملکرد تحصیلی فرزندان. خانواده پژوهی, 1391; 8(1): -.