چارچوب مفهومی ارزش آفرینی دو نسلی در شرکتهای خانوادگی با مشارکت نسل 1و2

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

دانشگاه تهران

چکیده

نوآوری مدل کسب و کار به عنوان منطق شرکت در خلق، ایجاد و ارائه ارزش جدید می باشد. ارزش آفرینی در شرکت های خانوادگی به ویژگی های دو نسل نیز مربوط می شود. تحقیقات اندکی در عوامل موثر و چگونگی خلق و ایجاد ارزش جدید با قابلیت های دو نسل وجود دارد. با وجود شکاف در دانش، در این تحقیق با ارائه چارچوب مفهومی، ارزش آفرینی دو نسلی شرکت های خانوادگی تبیین می شود.

یافته های تحقیق نشان می دهد ورود نسل جدید و ارتباط موثر بین دو نسل عامل مهمی در ارزش آفرینی است. استفاده از منابع جدید سرمایه اجتماعی و انسانی نسل2 و متخصصان، ایجاد چشم انداز بلندمدت ادامه کسب و کار، فرهنگ نوآورانه، انگیزه و ریسک پذیری در نسل1، ساختارها و سیستم های تشویق کننده، و بکارگیری و پذیرش نظرات نسل2 و استفاده از ابزارهای یادگیری و مدیریت دانش به عنوان عوامل موثر در ایجاد ارزش دو نسلی شناخته شد. ایجاد ارزش دو نسلی ناشی از ظرفیت جذب نسل2 و آگاهی وی از فناوری مدرن است. خلق و ایجاد ارزش جدید و با قابلیت های نسل2 انجام می شود و مدیریت و تخصیص منابع، هماهنگی فعالیت ها بر عهده نسل1 در ایجاد ارزش دو نسلی موثر است.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

The conceptual framework of BMI through value creation in family firms with the participation of the 1st and 2nd generation

نویسنده [English]

  • maryam vajdi Vahid
Tehran university
چکیده [English]

Business model innovation is the firm's logic in creating and providing new value. Value creation in family firms also related to the characteristics of two generations. There is little research on the effective factors and how to create new value with the capabilities of two generations. Despite the gap in knowledge, this research explains value creation of two generations family firms by providing a conceptual framework.

The findings of the research show that the arrival of the new generation and effective communication between the two generations is an important factor in value creation. Using new sources of social and human capital of G2 and professionals, creating long-term vision of business continuity, innovative culture, motivation, and risk-taking in G1, encouraging structures and systems, and applying and accepting the opinions of G2 and using learning and Knowledge management recognized as effective factor in creating two-generation value. The creation of two-generation value is due to the absorptive capacity of G2 and its awareness of modern technology. The creation of new value is done with the capabilities of G2, and the management, allocation of resources, and the coordination of activities is the responsibility of G1, and it is effective in creating two-generation value.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Generations
  • involvement
  • value creation
  • family firms