پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مدیریت والدین بر کارکرد خانوادههای کودکان مبتلا به اختلال نقصتوجه/ بیشفعالی صورت گرفته است. روش پژوهش اندازهگیری مکرر (از نوع طرح تکآزمودنی) است. جامعه آماری شامل مادران دارای فرزند 12-4 ساله مبتلا به اختلال نقصتوجه/ بیش فعالی میباشد که به بیمارستان رفیده مراجعه کردهاند. نمونه آماری شامل 14 مادر میشود که حاضر به شرکت در پـژوهش بـوده و بـا روش نمونهگیری در دسترس انتخاب شدهاند.ابـزار پـژوهش، ابـزار سنحش خانـواده (FAD) میباشد. یافتههای حاصل از پژوهش با استفاده از فرمول آماری تحلیل واریانس (اندارهگیری مکرر) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که در پایان دوره آموزش، کارکرد خانواده به طور معناداری بهبود یافته است. همچنین پژوهش نشان داد که آموزش مدیریت والدین منجر به افزایش و بهبودی کارکرد خانواده در خانوادههای کودکان مبتلا به ADHD شده است.
صادقی, اکبر, شهیدی, شهریار, & خوشابی, کتایون. (1390). اثربخشی آموزش مدیریت والدین بر کارکرد خانواده کودکان مبتلا به اختلال نقصتوجه/ بیشفعالی. خانواده پژوهی, 7(2), -.
MLA
اکبر صادقی; شهریار شهیدی; کتایون خوشابی. "اثربخشی آموزش مدیریت والدین بر کارکرد خانواده کودکان مبتلا به اختلال نقصتوجه/ بیشفعالی", خانواده پژوهی, 7, 2, 1390, -.
HARVARD
صادقی, اکبر, شهیدی, شهریار, خوشابی, کتایون. (1390). 'اثربخشی آموزش مدیریت والدین بر کارکرد خانواده کودکان مبتلا به اختلال نقصتوجه/ بیشفعالی', خانواده پژوهی, 7(2), pp. -.
VANCOUVER
صادقی, اکبر, شهیدی, شهریار, خوشابی, کتایون. اثربخشی آموزش مدیریت والدین بر کارکرد خانواده کودکان مبتلا به اختلال نقصتوجه/ بیشفعالی. خانواده پژوهی, 1390; 7(2): -.