Document Type : علمی - پژوهشی


  1. افروز، غلامعلی (1383) .مقدمه‌ای بر روان‌شناسی و آموزش کودکان و نوجوانان آهسته گام (عقب‌مانده ذهنی). تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
  2. بهشتی، عفت‌السادات (1375). بررسی اثربخشی رفتار درمانی شناختی گروهی بر کاهش پرخاشگری. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
  3. ملک پور، مختار (1375). بهداشت روانی خانواده کودک عقب‌مانده ذهنی. تهران: تبیان.
  4. Brown,S. & Simones, A. (1975). Health Psychology. New York. John Wiley.
  5. Daniel, P. H. & Kauffman, J. M. (1996). Exeptional children,prentice-Hall, Inc Engewood Cliffs, New Jersy.
  6. Dyson, L. (1991). Families of young children:parents stress and familiy functioning American Journal on Mental Retardation,35(6),629-683.
  7. Eysenck, H. J. (1963). Eysenck Agression Questionnair.A natural science approach.Plenum.
  8. Frey, k., Greenbery, M. Fewel, R. (1989). Stress and coping amony. American Journal on Mental Retardation,94(1),74-79.
  9. Friedrich, W. N., Greenberg, M. T., & Crnic, k. (1974). A short from of the questionnair on strees and resources. American Journal on Mental Deficienty,88,41-48.
  10. Goldeshtein , A. P. E. & Gilck ,B. (1987). Aggression relacement training:A comprehensive intervention for aggressive youth. IL : Research Press.
  11. Holroyd, J. (1974). The questiomnaire on resourses and stsess:An instrument to measure family . Journal of Community Psychology,,22-94.
  12. Kazak, A. E. & Chiristiaks, D. A. (1994).Caregiving issues in family of whith chronic mental consituation.Familly caregiver aplications series.NewYork:sage. Publication.331-355.
  13. Rice, L. P. (1992).Stress and Health. (2thed).California:Books/Col.Publisher.
  14. Salisbury, C. L. (1987).Construct validity of the adapted questionaire stress and short form . American Journal on Mental Retardation,94(1),74-79.
  15. Saterland, M. & Cooper, C. L. (1991). Health Psychology.(2nd). MacGraw Hill Inc.
  16. Tunali, B., & Power, T. (1993).Creating satisfaction: A psychological persective stress and coping. Journal of Child Psychology and Psychiatry, 34(6), 943-966.