TY - JOUR ID - 95523 TI - نقش عوامل خانوادگی در شکل‏گیری کسب‏وکارهای خانوادگی (مطالعه موردی: صنایع نفت و نساجی شهر تهران) JO - خانواده پژوهی JA - JFR LA - fa SN - 1735-8442 AU - احمدپورداریانی, محمود AU - یدالهی فارسی, جهانگیر AU - سمیع‏زاده, مهدی AD - دانشگاه تهران Y1 - 2010 PY - 2010 VL - 5 IS - 3 SP - EP - KW - کسب‏وکار خانوادگی KW - ایجاد کسب‏وکار KW - خانواده KW - کارآفرینی DO - N2 - در این تحقیق که با هدف شناسایی عوامل خانوادگی مؤثر بر ایجاد کسب‏وکارهای خانوادگی، در میان 160 شرکت خانوادگی و غیرخانوادگی در دو صنعت نفت و نساجی، انجام شده است مشخص گردید که عوامل ارتباطات خانوادگی، اهداف خـانوادگـی، منـابع خـانوادگـی، و بینش مشتـرک خانوادگی بر ایجاد کسب‏وکارهای خانوادگی تأثیرگذار بوده، اما این عوامل به همراه عواملی چون اندازه خانواده و اختلافات خانوادگی بر ایجاد کسب ‏و کارهای غیرخانوادگی مؤثر نیستند. UR - https://jfr.sbu.ac.ir/article_95523.html L1 - https://jfr.sbu.ac.ir/article_95523_5471419f3c1e96a7385c092e238a5b52.pdf ER -