برخی تحقیقات داخلی نشان از ظهور ارزشهای پستمدرن خانوادگی در جامعه در حال تحول ما، پیش از ملحق شدن به جوامع فراصنعتی و حتی صنعتی دارد. بر این اساس این پژوهش با هدف بررسی ارزشهای پستمدرن خانوادگی و عوامل مؤثر بر آن در شهر تهران، انجام شد. جامعه آماری پژوهش افراد 18 سال و بالاتر شهر تهران بوده و به شیوه نمونهگیری1PPS ، 600 نمونه از این جامعه آماری انتخاب شده و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج این پژوهش نشان میدهد: در شهر تهران عناصری از ارزشهای پستمدرن خانوادگی به چشم میخورد که از نسل اول به سوم سیر صعودی داشته و متأثر از مصرف رسانه، احساس ناامنی اقتصادی، تجرد، نسل و درآمد است. رگرسیون چند متغیره نشان میدهد متغیرهای مذکور 24 درصد از ارزشهای پستمدرن خانوادگی را تبیین میکنند. توجه به عوامل اثرگذار نشان میدهد که با به کارگیری سیاستهای اقتصادی و فرهنگی مناسب، میتوان راه را بر گسترش ارزشهای پستمدرن خانوادگی بست. یافتههای پژوهش تأییدکننده تئوری اینگلهارت در تغییر ارزشهاست.