%0 Journal Article %T بررسی تأثیر هنرهای دیداری بر راهبردهای رویارویی به کودکان آزاردیده %J خانواده پژوهی %I دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشکده خانواده %Z 1735-8442 %A نژادی پیله رود, فرحناز %A عشایری, حسن %A استکی, مهناز %D 2011 %\ 08/23/2011 %V 7 %N 1/1 %P - %! بررسی تأثیر هنرهای دیداری بر راهبردهای رویارویی به کودکان آزاردیده %K هنرهای دیداری- آموزش- راهبردهای رویارویی- کودک آزاری %R %X پژوهش حاضر تأثیر هنرهای دیداری بر آموزش راهبردهای رویارویی به کودکان آزاردیده دارای علائم مرضی (جسمی، روان­شناختی) بررسی کرد. نمونه مورد بررسی شامل 7 کودک آزاردیده ساکن در یکی از مراکز نگهداری شبانه­ روزی وابسته به بهزیستی بودند که به صورت نمونه در دسترس انتخاب شدند. در مطالعه فوق که از نوع نیمه آزمایشی است جهت جمع ­آوری داده­ های پـژوهش از سیاهـه راهبردهـای رویارویی کودکان (CCSC) و پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) استفاده شده است. با توجه به این­که در این مطالعه هدف اصلی تأثیر هنرهای دیداری بر آموزش راهبردهای رویارویی به کودکان آزاردیده بود، نتایج نشان دادند که کاربرد هنرهای دیداری بر آموزش راهبردهای رویارویی به کودکان آزاردیده مؤثر است. %U https://jfr.sbu.ac.ir/article_97372_55b163de61bfa4ec1eb207dfe18b273b.pdf